• בית
  • פוסטים
  • לבטא את עצמי: לעשות את הדבר הנכון בשבילי ולהיות נוכחת בשגרת חיי

הצטרפי אלי עכשיו – כמה פעמים כבר ויתרת לעצמך ועל עצמך?!

לתהליך אימון אישי להשגת מטרות ממוקדת ולשינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן; לפגישת  הכנה לשיחה חשובה או "סתם" כדי לעשות סדר בראש. תתפלאי כמה מהר דברים מתחילים לזוז!

לבטא את עצמי: לעשות את הדבר הנכון בשבילי ולהיות נוכחת בשגרת חיי

פוסט זה הוא פוסט המשך לפוסט:  לבטא את עצמי בחיי היומיום: להבין, לתת לגיטימציה לרצון ולרצות באמת.

הביטוי כלפי חוץ: לעשות את "הדבר הנכון בשבילי"

הכרת בקיומו של הרצון שלך, למדת לזהותו ואת יודעת שאת רוצה. מצוין! עכשיו הגיע הזמן לבחור בהתנהגות המתאימה: האם לעשות את "הדבר הנכון" או לעשות את הדבר הנכון *בשבילך*? בהנחה שהדבר הנכון הוא ההתנהגות שלא תואמת את הרצון האישי שלך – זו המקובלת/ המנומסת/ ההתנהגות האוטומטית/ זו שבעקבותיה לא תצטרכי להכנס לעימות ואף אחד לא יכעס עלייך ואולי אף יודה לך – אזי בהחלט עדיף לבחור ב "הדבר הנכון בשבילי"- ההתנהגות או הפעולה שלוקחות גם את צרכייך ורצונותייך בחשבון. ראשית את אלה שלך ורק אח"כ גם של האחרים. להכיר בזכות שלך. הכל צריך להיעשות מתוך בחירה מודעת ומתחדשת ולא פעולה אוטומטית או תחושת קורבנות מחייבת. ההבדל הוא שהפעם את מפרידה בין מה ששייך לך למה ששייך לאחר. מרשה לעצמך להרגיש ועושה את הבחירה המתאימה. ובנוסף – מדברת אל עצמך בנימוס, בכבוד ובעידוד עצמי – כלומר, דיבור פנימי חיובי ומחזק.

לעשות את הדברים בדרך שלך כך שלך יהיה נכון ומוצלח

 

לדוגמא: בספר העזרה העצמית, החושפני, האנושי והטריוויאלי לכאורה, "פרוייקט האושר", כותבת גרטשן רובין על החלטתה הפשוטה לשמור על קשר עם חברות וחברים בין היתר דרך שליחת ברכה ליום ההולדת: "האמת היא שאני לא אוהבת לדבר בטלפון, וידעתי שלא אתקשר. אולי אני צריכה לעשות את זה אבל זה לא יקרה….החלטתי שזה בסדר גמור לשלוח אי-מייל קצר מאוד. החשוב הוא לשמור על קשר- ואם אהפוך את המשימה למעיקה מידי, סביר להניח שלא אתמיד בה". ה"דבר הנכון" כאן היה כנראה להתקשר ולברך בטלפון. אך זה לא היה נכון למחברת הספר. היא חשבה על העיקר עבורה -כלומר, לשמור על קשר- ומצאה דרך לעשות זאת –גם אם לא מושלמת ומחיר בצדה- דרך שהיא נכונה בשבילה. איך את יכולה להתחיל ליישם את הכלל הזה? חשבי על השבוע הקרוב: 1. מה יש לך בתכנון שנכון לאחרים אך לא נכון עבורך? 2. החליטי אם בכל זאת לעשותו 3. ואם כן – בחרי בדרך שנכונה גם עבורך, שלוקחת גם את צרכייך ורצונותייך בחשבון…

לסיום ובאופן קבוע: להיות נוכחת בשגרת חיי

להיות נוכחת בשגרת חייך משמעו להיות במצב של מודעות ומתן לגיטימציה לרצונות ולצרכים שלך; ובחירה -כן או לא- לספקם. לא להתנצל ולהסביר כל הזמן את עצמך. אצל אנשים שונים יבוא הדבר לידי ביטוי בצורה שונה. המשותף לכולם הוא תחושת הקיום והנוכחות.

מתן לגיטימציה לא רק לדבר שחייבים/ צריך/ חשוב/ הכרחי/ נכון "אובייקטיבית" אלא גם לאותו הדבר שנכון עבורך –כגון: להביע עמדתך, לא לוותר על משהו שחשוב לך, לשנות תחום עיסוק- וכן מתן לגיטימציה לדבר שאת רוצה, שאינו חובה ולמעשה נמצא בחזקת מותרות לגוף, ללב ולנשמה או מתוייג אצלך כ "לא חשוב" –כגון: לרקוד, ללמוד קורס ששנים את רוצה ודוחה.

לעשות מה שטוב לך. לפרגן לעצמך כמו שהיית רוצה שיפרגנו לך. להרגיש שהדברים נועדו גם עבורך ושאת לא מפנה מקום באוטומטיות לאחרים מתוך מחשבה ש "זה בסדר. אני יכולה להסתדר בלי זה. אני לא באמת צריכה את זה. הוא זקוק לזה יותר ממני. אעשה זאת בהזדמנות אחרת" . להיות נוכחת בשגרת חייך משמעו להכיר בקיומך שלך.

פרופ' דן גילברט, פסיכולוג מהרווארד, מספר בסרטון TED הבא על "הפסיכולוגיה של האני העתידי שלך" ואומר שבכל נקודת זמן בגילאים שבין 18 ל-68 נראה לנו שבעבר התרחשו המון שינויים בחיינו. לעומת זאת אנו מאמינים שמה שקיים היום הוא שיהיה. למרות שכך נדמה לנו, מסתבר ממחקרו, השינוי קורה אצלנו בכל נקודת זמן, כל הזמן. זו גם כנראה אחת הסיבות לכך שאנשים מקבלים המון החלטות שב "אני העתידי" שלהם הם יתחרטו עליהן. פרופ' גילברט מדגיש שהזמן הוא כח רב עוצמה שמשפיע עלינו: משנה העדפות, מעצב ערכים ומשנה את האישיות שלנו וששינוי הוא הדבר היציב ביותר בחיינו. אני מזמינה אותך להתחיל לרצות ולעשות את הדבר הנכון בשבילך בכל תחומי חייך. בדרך זו תוכלי להשפיע ולהשיג את השינוי הרצוי בכל נקודת זמן. גם עכשיו; והעתיד שלך יוכל לקבל משמעות חדשה, רצויה. ובשורה התחתונה- תהני יותר וגם תשיגי יותר מטרות קטנות כגדולות. מוזמנת לצפות בסרטון הבא:

 

כדי לבטא את עצמך ולהיות נוכחת בחייך חשוב לפעול במלוא עוצמתך, לדאוג לעצמך ופשוט לעשות… ועל כך בפוסטים הבאים.

אהבת את הפוסט? הצטרפי לקבלת הפוסטים הבאים ישירות למייל שלך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים

גם זה אולי קורה לך

כולם אומרים לי לשחרר

"תשחררי" היא אומרת. "תשחררי" הוא אומר. מה הסיפור??? שחררי כבר! אפילו היא אומרת לעצמה. מה קורה כשאנו ממשיכים עם אותן המחשבות או אותה ההתנהגות שבסופו

גם זה אולי קורה לך

לבלות עם חברה בלי "צריכה" או "חייבת"

אז השנה עוד לפני סוכות המשכנו חברה טובה ואני במסורת של לנסוע ליממה לבית הארחה צמוד לים ולדבר שעות על עצמנו ועל החיים, לצחוק ולבכות ביחד מבלי להיות כבולות לשעון, ל"צריך" ל"חייבת" תשמעו סיפור על סוכות מזווית נשית: