הצטרפי אלי עכשיו – כמה פעמים כבר ויתרת לעצמך ועל עצמך?!

לתהליך אימון אישי להשגת מטרות ממוקדת ולשינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן; לפגישת  הכנה לשיחה חשובה או "סתם" כדי לעשות סדר בראש. תתפלאי כמה מהר דברים מתחילים לזוז!

להגשים את החלום או לוותר?!

הגשמה עצמית בהמתנה או "חניה שמורה לחלום שלי"

"תראי מה כתוב בשלט, אמא" אומר לי בני.
"איזה יופי" אני אומרת ושמחה שהוא מבחין ביופי שבפרטים הקטנים.
"תחזרי אחורה ונצלם". חזרנו. צלמנו. הנה התמונה:

כששומרים מקום לחלום מונעים אפשרויות אחרות ומפסידים זמן

ברגע הראשון באמת חשבתי שזה יפה. חשוב לשמור מקום לחלומות בחיינו. בדיעבד משהו הפריע לי. הרי חלום לא צריך להיות בחניה. חלום צריך להיות בתנועה. אנחנו צריכים לעשות ולהיות בתנועה כדי להגשים את החלום. חלום שחונה זמן רב מידי מונע מחלומות ראליים ורלוונטיים יותר להיוולד ולהתגשם. שומרים מקום לחלום  ומה עם לפנות מקום מעשי בחיינו להפיכתו למציאות?!

איזה חלום את, למשל, מחנה כבר יותר מידי שנים?

ואולי חלום שנמצא בחוסר תנועה זמן רב מידי הופך ללא רלוונטי? או חוסם חניה לחלום אחר שצריך רק לנוח קצת לפני שממשיך בדרכו? קורה שאת מרגישה חסומה בגלל חוסר שלמות עם העבר או חלום שלא הגשמת? אולי בסוף יסתבר שמשהו אחר, חלום מעודכן יותר לצרכייך, רצונותייך והערכים שלך הוא זה שמתאים לתצריף חייך? הוא זה שיאפשר לך להתקדם ולהיות מסופקת ?
חלום בחניה ארוכה מידי הוא מציאות בהפסקה. ומה בעצם את מעדיפה – חלום בחניה או מציאות בתנועה?

יש לך חלום שטרם הגשמת?

קשה לך לוותר כי *זה* יושב עמוק? כי *זה* מאפשר לך לתפוס את עצמך כפי שהיית רוצה? כפי שאולי פעם דמיינת? עם יד על הלב, יש סיכוי שהחלום הזה קצת שייך לעבר? שהגיע הזמן להתעדכנות ורענון?
ואולי את יותר חכמה מהחלום ובדרכך שלך עשית בחירות מתאימות ונכונות לך ובדרך זו הגעת עד הלום? אבל החלום…. אוי החלום… קשה לוותר על חלום. זה כמו לוותר על חלק מעצמך. הוא מחזיק עבורך כל כך הרבה דברים שחשובים לך. כולל את האמונה שלך בעצמך… ואיך את יכולה לוותר עליו עכשיו? לבגוד בו. לבגוד בעצמך…

מרגישה שאת חייבת?

מכירות את זה? אני חייבת! חייבת לעבור עבודה… עוד אפתח עסק משלי… פעם עוד אעשה דוקטורט… אלך ללמוד את מה שתמיד רציתי…. אביא עוד ילד לעולם… חייבת למצוא בן זוג ואז נעבור צפונה ביחד…. יכולתי להיות במקום אחר אם רק… פעם…
ובזמן הזה הם קורים. מה זאת אומרת "מי?" החיים עצמם קורים! ולפעמים אנחנו לא שמות לב שהחלום תלוש. לא מעודכן. כבר לא רלוונטי למי שאני היום. כן, אני יכולה ובנסיבות אחרות זה היה מתאים; אבל נכון למי שאני היום- זה כבר לא אפשרי וגם המחיר שהייתי מוכנה לשלם כדי להגשימו כבר לא גבוה כל-כך… ואולי אף פעם לא היה…

החלום שומר עלי. מה ארוויח משחרור החלום?

קשה לקבל זאת אבל שימי לב: עם ההבנה מגיעה גם התובנה שהויתור לכאורה והשיחרור מהחלום שכבר לא יתגשם ואנו מתעקשות להחזיק בו, מאפשר הגשמה עצמית בדיוק למקום שמדויק לך. ובעודך מחזיקה את החלום הישן את מוותרת ופעמים רבות אף לא רואה את החלומות האחרים שיכלו להירקם, להתגשם ולהתאים מבחינת כל ההיבטים של חייך.

יריד חלומות דמיוני

מתאים לך להגיע ליריד חלומות דמיוני שבו את משחררת את החלום שלך לזו שבחרה בו בפועל ומאמצת ללבך את החלום של מישהי אחרת שאת כבר הפכת למציאות עבורך? אמא לילדים נותנת את החלום לדוקטורט לגברת ד"ר אשר בתורה שלה, מחזירה לה את החלום של משפחה גדולה? או שגב' הייטק מתחלפת עם גברת תרומה לקהילה כך שכל אחת מאמצת אל ליבה את החלום שיישמה בפועל? שלא תביני לא נכון- אני מאמינה בחלומות ובהשגתם. ניתן לעשות הכל יחד גם אם קשה. אם החלום שלך עדיין רלוונטי- שמרי עליו ורוצי על זה. לגמרי.

אם החלום שלך רק מתסכל ומעכב אותך מלהתקדם הלאה – שחררי אותו ממך ואמצי חלום אחר ביריד החלומות הדמיוני. כי לבחירות שלנו יש משמעות, הן לא קרו "סתם". כי החיים אינם דמיוניים. הם מה שקורה בפועל.

בפורטגזית אומרים: אחרי שקבלת את החבילה שלך תקומי ותברחי :). בקיצור: גם אם החיים שלנו לא מושלמים אנחנו לא נוותר בקלות על מה שיש לנו וגם נעדיף לפעמים את הפלוסים והמינוסים של חיינו כאחד מאשר את אלה של מישהי אחרת. לכן, אל תחיי בתחושת החמצה – במקום זאת גלי את ערך הבחירות שעשית עד כה. יש בהן גם רמזים לגבי המשך הדרך להגשמה עצמית.

אהבת את הפוסט? הצטרפי לקבלת הפוסטים הבאים ישירות למייל שלך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים

גם זה אולי קורה לך

כולם אומרים לי לשחרר

"תשחררי" היא אומרת. "תשחררי" הוא אומר. מה הסיפור??? שחררי כבר! אפילו היא אומרת לעצמה. מה קורה כשאנו ממשיכים עם אותן המחשבות או אותה ההתנהגות שבסופו

גם זה אולי קורה לך

לבלות עם חברה בלי "צריכה" או "חייבת"

אז השנה עוד לפני סוכות המשכנו חברה טובה ואני במסורת של לנסוע ליממה לבית הארחה צמוד לים ולדבר שעות על עצמנו ועל החיים, לצחוק ולבכות ביחד מבלי להיות כבולות לשעון, ל"צריך" ל"חייבת" תשמעו סיפור על סוכות מזווית נשית: