הצטרפי אלי עכשיו – כמה פעמים כבר ויתרת לעצמך ועל עצמך?!

לתהליך אימון אישי להשגת מטרות ממוקדת ולשינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן; לפגישת  הכנה לשיחה חשובה או "סתם" כדי לעשות סדר בראש. תתפלאי כמה מהר דברים מתחילים לזוז!

טיפ פשוט להצלחה – גוף ונפש

מכירות את זה שאומרים  על מישהי שהיא תמיד "שמה את עצמה בצד"? השבוע, בעודי צופה בסרטון שקבלתי ממיקי בלקין (השם המלא מפורסם ברשות מיקי), נזכרתי במתאמנת יקרה שלי, נקרא לה כאן יפית.

 "לעמוד במרכז החדר" – משימה פשוטה אבל… קלה או קשה?

יפית נתנה משקל רב מידי לכל הסובבים אותה ומועט מידי לעצמה הן ביחסיה עם המשפחה, והן עם המנהל שלה בעבודה והבחורים איתם יצאה לדייטים. באחד ממפגשי האימון בקשתי ממנה להסתכל על חדר העבודה שלי ולעמוד במקום שתבחר בו. יפית נעמדה קרוב לאחת הפינות. בלי לדבר הרבה, בקשתי ממנה לעבור למרכז החדר. המשימה הזו -הפשוטה מאוד מבחינה טכנית- היתה לה קשה מנשוא, ממש בלתי נסבלת. "להיות במרכז", לקחת נשימה עמוקה ולהגיד לעצמך "אני כאן, אני נוכחת" – משימות שנראות טריוויאליות עלולות להיות קשות מאוד; משימה שלאחת היא מאוד קלה לביצועה, עשויה להיות קשה מאוד לאחרת.

התלבטתי אם לפרסם פוסט חדש זה במועדו. הסרטון ששלחה לי מיקי בלקין, בעקבות הפוסט האחרון שפרסמתי, דרבן אותי לשתף גם בשבוע קשה זה. לפעמים העיסוק במשהו אחר, למי שזה מתאים לה, קצת עוזר להתנתק  ו"לאוורר את הראש"… תודה רבה מיקי! הסרטון ששלחת הווה טריגר לכתיבת הפוסט הנוכחי 

Fake it until you become it –  לעצב את שפת הגוף שלך והיא תעצב אותך בחזרה  

"עצבו את שפת הגוף שלכם והיא תעצב אתכם בחזרה" כך אומרת הפסיכולוגית החברתית אמי קדי ומסבירה איך תנוחות הגוף, למשל תנוחה של עוצמה, יכולות להשפיע על סיכויינו להצליח, לא רק דרך ההשפעה המוכרת על אחרים; אלא גם דרך יצירת שינויים פיסיולוגיים שיכולים להשפיע על איך שאנו "תופסים" את עצמנו.  היא יודעת על מה היא מדברת אבל לא אעשה ספוילר לסרטון… 

רק אציין שהסרטון מתייחס באופן מקורי ליכולת ההשפעה שיש לגוף על המוח -כך שתוגבר הפרשת הטסטוסטרון (יותר תחושת שליטה) ותופחת רמת הקורטיזול (פחות חרדה)- וליכולת ההשפעה שיש למוח על ההתנהגות הרצויה לנו.

מדובר בתרגיל פשוט להפליא, אשר ניתן לבצע באופן פרטי, ללא עזרים נלווים, 2 דקות בלבד בכל פעם ובעיתוי המתאים ואשר יכול להשפיע על ההרגשה שלך, ההצלחה שלך בראיון עבודה ובמיוחד במצבים בם את נתונה להערכתם של אחרים. תוכלי להציץ בסרטון המלא כאן. או להמשיך ישירות לטיפ בפסקה הבאה (מומלץ גם וגם).

 

3 פעולות פשוטות שיש לעשות כדי לחוש יותר עוצמה  

נסי את זה בבית, בעבודה, וגם באולם בו את עומדת לתת הרצאה

אם את עומדת לדבר בפני קהל או אם את בין אלה שמוותרות קצת או הרבה על עצמן או אולי את בין אלה ששמות את צרכי האחרים בראש הרשימה בלי מחשבה שניה; נסי את התרגיל הזה וראי כיצד הוא משפיע עלייך:

א.  כנסי לחדר ריק (לכיתה בה את לומדת או לאולם ההרצאות או אפילו לשירותים וגם בבית)

ב. פשוט עמדי במרכז החדר הריק 2 דקות בתנוחה המבטאת עבורך עוצמה

ג. חזרי על המשימה לפני משימות חשובות, לפני הצטרפותם של אחרים או סתם כך בשביל עצמך מספר פעמים ביום.

לא נבדוק את רמת הטסטוסטרון וגם לא את רמת הקורטיזול אבל אני בטוחה שתוכלי לחוש רגשית ופיסית ממש את הכוחות הפועלים עלייך. כפי שתנוחת גוף המשדרת עוצמה יכולה להשפיע על המח ועל ההתנהגות סביר להניח שגם עמידה איתנה במרכז החדר במשך 2 דקות, אפילו מספר פעמים מועט ביום, ולאורך זמן; יכולה לעשות את העבודה : ) נסי זאת אפילו עכשיו (או כל תנוחת גוף אחרת שרלוונטית עבורך). שימי לב לפרטים – במה שונה הרגשתך הפעם? אם תרצי בכך- את מוזמנת לכתוב לי בפרטי או כאן למטה בתגובות.

 

בהצלחה ותודה, אנה

אהבת את הפוסט? הצטרפי לקבלת הפוסטים הבאים ישירות למייל שלך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים

גם זה אולי קורה לך

לבלות עם חברה בלי "צריכה" או "חייבת"

אז השנה עוד לפני סוכות המשכנו חברה טובה ואני במסורת של לנסוע ליממה לבית הארחה צמוד לים ולדבר שעות על עצמנו ועל החיים, לצחוק ולבכות ביחד מבלי להיות כבולות לשעון, ל"צריך" ל"חייבת" תשמעו סיפור על סוכות מזווית נשית: