• בית
  • פוסטים
  • איך להתכונן לראיון עבודה עוד לפני משא ומתן על שכר?

הצטרפי אלי עכשיו – כמה פעמים כבר ויתרת לעצמך ועל עצמך?!

לתהליך אימון אישי להשגת מטרות ממוקדת ולשינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן; לפגישת  הכנה לשיחה חשובה או "סתם" כדי לעשות סדר בראש. תתפלאי כמה מהר דברים מתחילים לזוז!

איך להתכונן לראיון עבודה עוד לפני משא ומתן על שכר?

"אבל רגע", היא אומרת, "לפני שאני מגיעה לנושא השכר אני מתלבטת איך בכלל אני מציגה את עצמי… אני מתכוננת לראיונות: לומדת על החברה והתפקיד, יודעת בערך מה נהוג לשאול ומה הם אוהבים לשמוע- אבל משהו לא עובר…"

"…כי מה זה בשבילך למצוא עבודה?" אני שואלת. "למצוא זו הרגשה נפלאה. אני מדברת קודם על לחפש. מצפים ממני למכור ולשווק את עצמי וזה לא הצד החזק שלי. לא נעים לי לבקש עבודה … אני פוחדת להיות בסיטואציה הזו ורק מחכה שזה יגמר כבר…לא אוהבת לשבח את עצמי ולהיות בצד החלש שצריך עבודה… אני גם לא תמיד בטוחה שזה בדיוק מה שאני רוצה… ובכל מקרה הרי אין הנחתום מעיד על עיסתו, נכון?! …"

אז זהו, שלא. לא נכון. כל כך חשוב להעביר את המסר הנכון שמכיר בערכך. חשוב להתכונן לראיון עבודה בכלל ולבדוק התאמה לחברה ולתפקיד ספציפיים בפרט. חשוב גם מה המראיין מוצא עלייך ברשת כשהוא עצמו מתכונן לראיון אתך; האם ואיך את ממותגת שם?  יחד עם זאת, לרוב מחפשות העבודה יש נטייה להתמקד "בחוץ", בחברה ובתפקיד עצמם; ומבחינה זו הן עושות עבודת הכנה נהדרת. ובכל זאת משהו "לא עובד" עבורן. המסרים שלהן לא עוברים היטב. משהו מרגיש חורק.

…ואז אני שואלת:  "והכי חשוב: על עצמך פנימה, התכוננת? האם ביררת: 

  • איך את מרגישה בראיון?
  • איך הסיטואציה נתפסת בעינייך? מה הנחות היסוד שמנחות אותך במצבים כאלה? 
  • מה הקושי העיקרי בו את נתקלת מול המראיינ/ת?
  • אילו תגובות עולות אוטומטית מול סוגי מראיינים שונים?
  • איך תתגברי על הכל ומה את צריכה לעשות כדי שהמסר שחשוב לך יעבור כמו שצריך?

זה עיקר המסר שלי אלייך היום: חשוב לענות על כל השאלות האלה ולהתמודד עם עצמך פנימה, כי מה ש "עובר" או "לא עובר" בראיון עבודה קשור קשר הדוק לתשובות ולתובנות שלך. ואופן התנהלות הראיון ישפיע גם על השכר שתקבלי. במידה ואת מתלבטת לגבי ניהול משא ומתן על השכר, זה הפוסט הבא שכדאי לך לקרוא: 7 כללי אצבע לניהול משא ומתן על שכר

אהבת את הפוסט? הצטרפי לקבלת הפוסטים הבאים ישירות למייל שלך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים

גם זה אולי קורה לך

כולם אומרים לי לשחרר

"תשחררי" היא אומרת. "תשחררי" הוא אומר. מה הסיפור??? שחררי כבר! אפילו היא אומרת לעצמה. מה קורה כשאנו ממשיכים עם אותן המחשבות או אותה ההתנהגות שבסופו

גם זה אולי קורה לך

לבלות עם חברה בלי "צריכה" או "חייבת"

אז השנה עוד לפני סוכות המשכנו חברה טובה ואני במסורת של לנסוע ליממה לבית הארחה צמוד לים ולדבר שעות על עצמנו ועל החיים, לצחוק ולבכות ביחד מבלי להיות כבולות לשעון, ל"צריך" ל"חייבת" תשמעו סיפור על סוכות מזווית נשית: