הצטרפי אלי עכשיו – כמה פעמים כבר ויתרת לעצמך ועל עצמך?!

לתהליך אימון אישי להשגת מטרות ממוקדת ולשינוי אמיתי שמחזיק לאורך זמן; לפגישת  הכנה לשיחה חשובה או "סתם" כדי לעשות סדר בראש. תתפלאי כמה מהר דברים מתחילים לזוז!

7 כללי אצבע לניהול משא ומתן מוצלח על שכר

לאורך השנים פגשתי נשים חכמות, משכילות, דעתניות, המרגישות שוות ערך לבן זוגן. מול המנהל/ת בעת ניהול משא ומתן (מו"מ) על השכר, כל הבטחון הזה נמוג. אז הן חשות גרידיות, מבוכה ובושה וכתוצאה מכך הופכות לחסרות אונים, חששניות וכמעט אילמות. ומה איתך?
חשוב לשים לב שבמהלך התקופה של חיפוש ומציאת עבודה ומו"מ על שכר, ובכל אי הוודאת השוררת בשלב זה בחייך, תמיד יש לך נתון קבוע ומוכר – פשוט את… ועל עצמך יש לך את יכולת ההשפעה הגדולה ביותר! קלי קלות או בלתי אפשרי?

האם יש לך זכות או "מותר" לך לנהל מו"מ?

נשים רבות כלל לא חושבות שיש להן זכות או ש"מותר" להן לנהל מו"מ. גם נדמה להן ש"זה לא מקובל". הן אסירות תודה על כך שמקבלים אותן לעבודה או אסירות תודה על שמקדמים אותן לתפקיד בכיר יותר; ונשארות אסירות. אסירות של האמונות שלהן ואסירות של התפיסה שלא רואה קשר בין השווי המקצועי שלהן למילים הגסות "כסף ותנאים". אסירות של עצמן.

"מה כבר יש לי להגיד?!", "לא נעים לי…" … מכירה את זה? התכוננת היטב לראיון העבודה, הרגשת שהיית במיטבך ושהותרת רושם מצוין ועכשיו את מוצאת את כל התירוצים שבעולם לכך שאינך מנהלת מו"מ למרות שהשכר המוצע הנמוך מידי? קורה שאת מתרצת לעצמך את זה בכך שהמשרה כדאית שכן יש בעבודה גמישות, ובעצם גם עדיין אין לך כל-כך הרבה נסיון כפי שנדמה, וגם אף אחד אחר לא יקבל אותך "במצבך" ועוד ועוד סיבות אולי אמיתיות לכשעצמן אך לא קשורות לעצם ניהול המו"מ?!

סוגי "בוסים"

נכון, יש "בוסים/ יות קשוחים-סמכותיים- אם לא מתכוננים מראש המו"מ איתם לא מתחיל כלל ואם קרה שהתחיל הוא מסתיים מהר מאוד – במפח נפש לעובדת. התקווה שהתעוררה נגוזה במהירות. יש את ה"מתישים"- הם נחמדים אלייך ותקיפים יחסית אך דרכם היא למשוך את המו"מ לאורך זמן רב, במטרה שבשלב כלשהו תתעייפי ותוותרי ופשוט תקבלי את הצעתם הראשונית. יש את אלה שינסו להקטין אותך ואת תרומתך על-מנת שתרגישי כל-כך חלשה שכל מה שתרצי הוא לברוח מחדרם. יש את אלה שתסכמי איתם דברים ובפגישה שאחרי יתגלו פתאום אי-הבנות, לרעתך כמובן…. ויש כמובן גם שילובים של טיפוסים וגם את המעסיקים/ות ההוגנים שגם איתם כדאי לנהל מו"מ.

לא מומךץ לפחד ממשא ומתן עם המנהל

במהלך השנים וכמנהלת משאבי אנוש, למדתי להכיר ולדעת שהמנהלים/ות האלה אכן שונים האחד מהשני אבל את אותה אחת. שום דבר לא מובן מאליו ותמיד ימצא הפתח לדבר ולשנות. המעסיק למעשה מצפה ומוכן לכך שתנהלי איתו מו"מ על השכר אז מדוע שתאכזבי אותו/ אותה? :-).

7 כללי אצבע, לניהול מו"מ מוצלח על שכר:

  • תמיד אפשר לקבל יותר מההצעה הראשונית בשכר ו/או בתנאים. למעסיק יש בד"כ טווח שהוא יכול להתגמש במסגרתו ומוכן לשלם.
  • רוצים אותך בתפקיד מתוך אמונה שאת מתאימה למלא אותו יותר מאחרות. אף אחד לא עושה לך טובה.
  • בדרך כלל המעסיק צריך אותך בדיוק או אפילו יותר משאת צריכה אותו.
  • חשוב שתתכונני למו"מ:
    • באיסוף מידע רלוונטי לגבי השוק, החברה, התפקיד ואפילו המראיינ/ת.
    • בהכנה למצבים שקשים לך יותר בשיחה מבחינה רגשית ובכלל.
    • בקביעת המטרות והקווים האדומים שלך.
  • אסור להניח או להתבסס על כך ש "המעסיק/ה יודע/ת את זה כבר". אם משהו יכול להשפיע על קבלת ההחלטה – חשוב שיאמר ויועלה למודעות.
  • יש לדעת לדבר באופן אטרקטיבי ובאותה מידה חשוב לדעת לשתוק כשצריך. היכולת להכיל את השקט בעת מו"מ היא כוח מופלא.
  • האופן בו את מנהלת את המו"מ ישפיע על השכר והתנאים שתקבלי.

השגתי משכורת גבוהה. מה עוד? דבר אחד בטוח: לאחר שתלמדי לנהל מו"מ מוצלח על השכר שלך, תחושי סיפוק עצום ותחושת ערך וזאת בנוסף כמובן למשכורת גבוהה יותר.

אהבת את הפוסט? הצטרפי לקבלת הפוסטים הבאים ישירות למייל שלך

כתיבת תגובה

פוסטים נוספים

גם זה אולי קורה לך

כולם אומרים לי לשחרר

"תשחררי" היא אומרת. "תשחררי" הוא אומר. מה הסיפור??? שחררי כבר! אפילו היא אומרת לעצמה. מה קורה כשאנו ממשיכים עם אותן המחשבות או אותה ההתנהגות שבסופו

גם זה אולי קורה לך

לבלות עם חברה בלי "צריכה" או "חייבת"

אז השנה עוד לפני סוכות המשכנו חברה טובה ואני במסורת של לנסוע ליממה לבית הארחה צמוד לים ולדבר שעות על עצמנו ועל החיים, לצחוק ולבכות ביחד מבלי להיות כבולות לשעון, ל"צריך" ל"חייבת" תשמעו סיפור על סוכות מזווית נשית: